January 29, 2013

NAK atau TAKNAK

NAK tapi bukan milik.
TAKNAK tapi hak milik.

Hidup ini kadang-kadang kita rasa nak sangat sesuatu itu dan umpama tiada benda lain pengganti yang lebih baik. Itulah satu-satunya berkhasiat untuk kita. Itulah satu-satunya pelengkap hidup kita. Dengan kata lain, mati hidup semula pun itulah jugak yang kita nak lagi dan nak nak nak lagi.

Beringatlah, semua yang kita miliki sudah tertulis oleh Allah Maha Kuasa. Jika ditarik balik apa yang kita miliki sekarang, itu bukanlah perkara yang mustahil KERNA semuanya pinjaman dari Allah. Di saat kita sangat sayang pada sesuatu, tidak mustahil ianya langsung tidak bermanfaat untuk kita. Manakala di saat kita bencikan sesuatu, itulah dia yang bermanfaat dan sesuai untuk kita. Tiada yang mustahil KERNA semua rencana Allah. Kehendak Allah.

Sesungguhnya urusanNya apabila Dia Mengkehendaki sesuatu Dia hanya berkata kepadanya: "Jadilah!" Maka jadilah sesuatu itu.
[36:82]
~kunFayakun~

Hampa terguling-guling, tertonggeng sekalipun, jika berkat usaha, doa serta tawakal pada Allah...pasti Allah ukir senyuman manis serta syukur dibibir kita bila tiba masanya ^_^ dan tika itu pasti lahir rasa teramat sayang pada apa yang kita tidak suka pada mulanya...malah kemungkinan besar kita akan rasa sangat-sangat bersyukur tidak terus memiliki apa yang kita sayang pada mulanya. Itulah tandanya Allah lebih tahu apa yang kita perlukan. Itulah jua tanda cinta Allah pada kita.

Andai kita redha...perit sekalipun pasti kita terasa nikmatnya...tika itu...lahirlah tasbih padaNya... SUBHANALLAH, Maha Suci Allah. 

Terima kasih membaca, jumpa lagi ^_^


Moga rasa syukur dan bahagia ini akan terus kekal dan menjadi HALAL ^_^ InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment